Wat is de beroemdste kapperszaak ter wereld?

De 10 coolste kapperszaken ter wereld1.Tussen de taxidermie, het ruige decor uit het midden van de eeuw en een gezonde selectie Bulleit-whisky's (je raadt het al gratis), is The Argyle League mannelijkheid belichaamd. Het wordt toevallig ook bemand door 11 van de beste kappers in Houston. Geen wonder dat deze kapperszaak in de drie korte jaren sinds ze hun deuren hebben geopend, nationale bekendheid heeft gekregen. We hebben een aantal van de beste kapperszaken en op mannen gerichte salons van het land verzameld om je een idee te geven van wat ze zo succesvol maakt.

Van een unieke inrichting tot aandacht voor detail tot het trainen en behouden van toptalent, elke winkel heeft zijn eigen weg naar succes gevonden. Beste advies voor andere winkeleigenaren? Midden eeuw ontmoet modern in Spruce, een buitenpost in Denver die je zeker moet bezoeken, gecreëerd door de eigenaren Taylor Romero en Becca Miller van man en vrouw. Espenbomen, zichtbare bakstenen en een mengeling van meubels uit de jaren 50 (zowel authentiek als gereproduceerd) werken overuren, waardoor ze niet alleen sfeer bieden, maar ook Jetsons-waardige technologie verbergen van iPad-gestuurde verlichting in de paskamer tot een servicebord dat wachttijden weergeeft. Technische integratie is ingebouwd in het Spruce-ethos; het draait allemaal om verbeteringen.

Met behulp van „SpruceBot” kunnen kappers gedetailleerde notities over klanten vastleggen, wat helpt om tevredenheid bij elk bezoek te garanderen. Klanten nemen ook deel en delen hun voorkeuren over alles, van producten tot hun comfortniveau, met iddle chitchat. Het achterliggende idee is om zoveel mogelijk te automatiseren, zodat het Spruce-team zich volledig op klanten kan concentreren. Als gasten naar Spruce komen, hebben ze ook de mogelijkheid om te vertrekken met meer dan alleen een nieuwe 'do.

'. Stijladviseurs staan letterlijk van top tot teen klaar om klanten te adviseren over hun beste nieuwe look (de winkel doet ook dienst als winkel voor kleding en accessoires). Fellow Barber zet zich in om de traditie van kapperskunst in stand te houden en heeft zeker zijn best gedaan. Fellow Barber speelt comfortabel in op de inmiddels ontwikkelde vraag van consumenten naar een subcultuur van kapperszaken en heeft in 13 jaar tijd negen winkels geopend in New York en San Francisco.

Elke locatie is afgestemd op de individualiteit van het personeel, de buurt en natuurlijk de diverse klantenkring. Ontworpen door oprichter Sam Buffa, onderscheidt elke locatie zich door unieke elementen die zorgen voor een geweldige Instagram. Neem bijvoorbeeld de Valencia Street-winkel. De mahoniehouten spiegels die hier te vinden zijn, zijn oorspronkelijk gemaakt voor de Chicago World Fair in 1893; vervolgens brachten ze een eeuw door in een kapperszaak in San Marcos, Texas, waar president Johnson tijdens zijn studententijd regelmatig was.

Of het juweeltje op Market Street, gekenmerkt door Heath Ceramic jadegroene betegelde muren en stations, een witte pooltafel en Marokkaanse boogramen. Het is gehuisvest in een van de weinige aardbevingsgebouwen van vóór 1906 in San Francisco, is gebouwd om te overleven en vertegenwoordigt de veerkracht van de stad. Deze bewuste benadering van design maakt van Fellow meer dan alleen een kapperszaak, maar in plaats daarvan een integraal onderdeel van de stad en cultuur die het omringt en mede vorm geeft. Als je Proper Barbershop binnenstapt, vallen je zintuigen van rocker Spidey op.

Met posters omzoomde muren, stickers op de spiegels en merchandise van je favoriete middelbare schoolband zorgen voor een onmiddellijk gevoel van nostalgie. Alle kappers worden aangemoedigd om van hun station een toevluchtsoord te maken en het dienovereenkomstig in te richten, zegt eigenaar Vinnie Morey. Kunst die de individuele smaak van elke kapper vertegenwoordigt, versterkt meer dan het gedurfde gevoel voor persoonlijkheid dat overkomt in Proper klanten krijgen onmiddellijk een idee van wie hun kapper is en waar hun voorkeuren op elkaar aansluiten (een duidelijke Cliff's Notes voor een gespreksaanzet). Kameraadschap is slechts een van de vele geweldige kenmerken van Proper, dat zichzelf beschouwt als een steeds evoluerende tijdscapsule van de Los Angeles-cultuur.

The Gents Place werd 10 jaar geleden opgericht door Ben Davis en kwam ironisch genoeg voort uit een afkeer van de tijd die hij doorbracht in de kapperszaak. Een verandering van sfeer maakte echter een groot verschil. The Gents, aangekondigd als een verzorgings- en lifestyleclub, is de missie van The Gents om de jongens ervan te verzekeren dat het OK, K is. Om tijd te besteden aan hun uiterlijk, in de hoop dat het zal functioneren als een aanjager van zelfvertrouwen.

Met locaties in vier staten werkt de formule. Heren in het zuiden en middenwesten gaan dagelijks naar het heiligdom om te netwerken, te verzorgen en te ontsnappen. The Gents Place heeft alle attributen die je van een club uit de Oude Wereld mag verwachten, van leren meubels, open haarden, pooltafels, houten accenten en alle whisky die een man kan drinken. Blind Barber werd meer dan acht jaar geleden voor het eerst geopend in East Village en is sindsdien uitgebreid naar New York, L, A.

In het hele land bekend als een leuke tijd, geven een volledige bar, eten, tafels en een DJ in het weekend elke locatie een onwankelbaar gemeenschapsgevoel. FOMO is niet nodig als een fysieke Blind Barber niet voor u toegankelijk is, log dan gewoon in. De kapperszaak streeft ernaar om hun IRL-vibes te vertalen naar de online sfeer via hun sociale media en te koop aangeboden verzorgingsproducten. Bij de met trots minimale Valiant Barber %26 Supply krijg je wat je ziet.

De winkel is een „no-fluff zone”, waar de ervaring draait om de klant en, belangrijker nog, om zijn kapsel. Met deze aanpak zonder franjes is Seattle niet afhankelijk van gratis drank, chique tv's of SportsCenter om klanten aan te trekken; in plaats daarvan ligt de focus op geweldige kapsels en gesprekken en er is niets dat afleidt van het heen en weer geklets dat deze winkel echt sociaal maakt. Hoewel Valiant gelukkig verre van decadent, bevat Valiant elementen van old-school kitsch die het moeiteloos cool maken. Met een tv in de stijl van de jaren 70, potplanten, een houten wachtbank, een videogamemachine uit de jaren 80 en mintgroene en metalen stoelen is het zeker een winkel die aanvoelt als een terugkeer naar de kindertijd.

De antieke sfeer wordt perfect samengevat door het logo van Valiant voor oldtimers; de winkel dankt zijn naam aan de Plymouth Valiant uit 1969 (favoriet van eigenaar Collin Sells), die zowel op de muur als op de te koop aangeboden T-shirts is versierd, zodat klanten een beetje cool mee kunnen nemen voordat het tijd is voor de volgende editie. Christopher Jenner, interieurontwerper: „De persoon op wie ik vertrouw voor persoonlijke verzorging is mijn kapper Umberto Fiorilla in de Atkinsons-salon in Mayfair. Als je het zat bent om elke keer dat je een bezoek brengt aan je plaatselijke kapper door hetzelfde gescheurde exemplaar van Auto Trader te bladeren, moet je misschien de volgende keer Stockholm's Barber %26 Books bekijken. Met slechts één stoel en een wachtlijst die meestal ruim van tevoren vol is, is de kapper van Ball and Buck een van de meest exclusieve die er is.

PelSpels (oftewel bontjas in het Engels) bewijst dat Noorse haarverzorging meer inhoudt dan af en toe je vingers door je baard halen. PelSpels (wat betekent bontjas) zet zich in voor de kunst van het verzorgen van mannen en biedt een breed scala aan diensten, geprijsd op basis van de expertise van het personeelslid, variërend van leerling tot senior kapper. Met een sterke focus op ouderwetse klantenservice in kapperszaken, is Jones The Barber in Cardiff de plek waar je heen moet als je zin hebt in je karbonade met wat geklets. Eigenaar en barbier van de derde generatie, Ralph Siani, vindt maar één ding leuker dan haar knippen en dat is de Philadelphia Phillies.

De winkel is een mix van oud en nieuw en combineert de nostalgie van traditioneel kapperswerk met de technieken en esthetiek van de moderne wereld. Louis, aan bakstenen muren, smetteloze witte tegels en plafonds met houten panelen, zou je je gemakkelijk kunnen voorstellen dat Sinatra een sigaar rookt terwijl je wacht op een shape-up in de klassieke kapperszaak. Na een opleiding in de winkels van zijn vader in Glasgow bekleedde Stephen Martin hogere functies bij zowel Murdock London als Ruffians voordat hij besloot terug naar huis te gaan om zijn eigen huis te openen. De stylisten van de winkel gebruiken alleen producten van het eigen merk Church, die allemaal volledig plantaardig en vrij van chemicaliën zijn.

Bali Barber werd opgericht door Desmond Koval, een geboren New Yorker en carrière-expat die geen kapperszaak kon vinden toen hij naar Bali verhuisde, dus richtte hij een klassieke Amerikaanse kapperszaak op en doordrenkte deze met Indonesische gastvrijheid en sindsdien is het het centrum geworden van de professionele expatgemeenschap. Met enkele van de meest 'grambare' winkels in Noord-Amerika en een passend hip assortiment aan verzorgingsproducten voor fijnproevers, is Victory Barber %26 Brand uit British Columbia een naam die je moet leren kennen als je je tonsoriale welzijn serieus neemt. Met een toewijding aan permanente educatie voor al het personeel, wordt van kappers verwacht dat ze vooruitgang boeken in vaardigheden en talent als onderdeel van hun voortdurende ontwikkeling. Three Brothers serveert ouderwetse rockabilly-gerechten en staat bekend om zijn rauwe en rustieke sfeer en lijkt qua inrichting helemaal niet op een traditionele, Thaise kapperszaak.

Blind Barber werd meer dan acht jaar geleden voor het eerst geopend in East Village en is sindsdien uitgebreid naar New York, L. In de eigenzinnige salon met vier verdiepingen woont een team van hoogopgeleide haarprofessionals en hoewel de winkel zelf uniseks is, vind je op de vierde verdieping RIPPERS, een speciale kapperszaak voor diegenen die liever zien dat hun versieringen alleen voor mannen zijn. .

Leave a Comment

All fileds with * are required